Coraz
częściej na facebooku pojawiają się różnego rodzaju konkursy.
Dzięki tym konkursom firma może stać się bardziej rozpoznawalna,
a użytkownicy mogą wygrać coś fajnego. Czyli generalnie –
teoretycznie wszyscy są zadowoleni. Ale żeby na pewno tak było,
warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach przy organizowaniu
konkursów.

5
podstawowych zasad przy organizowaniu konkursów na facebooku:
1.
Sprawdź zasady organizowania konkursów i promocji na facebooku:
(strona pomocy: https://www.facebook.com/help/513248435437336)
(strona z zasadami: https://www.facebook.com/page_guidelines.php).
I stosuj się do nich.
2.
Pamiętaj, że konkurs to nie to samo co losowanie. Losowanie podlega
pod ustawę o grach hazardowych i wymaga dopełnienia większej
liczby formalności niż konkurs. Aby Twój konkurs nie był
losowaniem, o wygranej musi decydować jakieś kryterium konkursowe,
które nie jest kryterium losowym (np. wygrywa osoba, która
najszybciej poda poprawną informację, wygrywa osoba, która stworzy
taki slogan reklamowy, który uzyska najwięcej polubień od innych
użytkowników facebooka, i tak dalej).
3.
Pamiętaj, że konkurs na facebooku podlega pod zasady świadczenia
usług drogą elektroniczną. Stosuj się do tych zasad.
4.
Pamiętaj, żeby zadbać o zgodę uczestników na przetwarzanie ich
danych osobowych na potrzeby konkursu. Odpowiednie zapisy umieść w
regulaminie.

5.
Zadbaj o szczegóły konkursu w regulaminie. Uwzględnij w nim
wszystkie podstawowe informacje oraz pomyśl o czym w przypadku
Twojego specyficznego konkursu (np. „konkurs na najlepsze zdjęcie”
będzie miał inną specyfikę niż „konkurs na najwięcej
przebiegniętych kilometrów”) warto jeszcze pamiętać. W
regulaminie określ dokładnie:
– kto
jest organizatorem konkursu i gdzie ten konkurs jest organizowany,
– co
jest celem konkursu,

jakie są nagrody w konkursie,

jakie są zasady przyznawania nagród w konkursie,
– jaka
jest procedura reklamacyjna w konkursie,
– jak
wygląda harmonogram konkursu (np. do kiedy zgłoszenia, do kiedy
głosy publiczności,
– kto
może uczestniczyć w konkursie,

jakie są zasady możliwego wykluczenia nieuczciwych uczestników
(niestety i tacy się zdarzają)
Konkurs na najlepsze zdjęcie
Konkurs na najwięcej przebiegniętych kilometrów

I to
tyle z najbardziej podstawowych zasad związanych z organizowaniem
konkursów. Jeżeli chcecie mieć pewność, że Wasz konkurs będzie
dobrze przygotowany, możecie przed jego ogłoszeniem sprawdzić
regulaminy innych konkursów (najlepiej takich organizowanych przez
duże firmy) i wzorować się na ich regulaminach. I oczywiście
możecie też zlecić zorganizowanie konkursu jakiejś firmie
zewnętrznej albo prawnikowi sprawdzenie czy Wasz regulamin zawiera
wszystkie konkretne informacje.
No, a
jak już zastosujecie się do tych podstawowych zasad, to pozostaje
Wam jedynie opublikowanie konkursu, promocja i cieszenie się z
kolejnych zadowolonych uczestników konkursu i kolejnych polubień
Waszej strony.
Aha,
jeśli chcielibyście się podzielić swoimi doświadczeniami i
pomysłami dotyczącymi konkursów, to piszcie w komentarzach. Wiele
osób może dzięki temu skorzystać.