Okazuje się, że w grudniu 2014 prawie
17 milionów użytkowników korzystało z Facebooka (i pewnie
niektórzy z nich polubili Wasze strony). Największym Portalem
Informacyjnym była z kolei Wirtualna Polska, aczkolwiek tuż za nią
uplasował się Onet.
A skąd to wiemy?

Prowadząc kampanie promocyjne w
mediach społecznościowych, czy ogólnie w internecie warto zdawać
sobie sprawę z tego co w tym internecie się dzieje, czyli ile osób
z internetu korzysta, na jakie strony wchodzi najwięcej osób, ile
czasu osoby te spędzają na poszczególnych stronach, etc.
Jeżeli bylibyście zainteresowani tego
typu zagadnieniami, warto zaglądnąć na stronę:
http://pl.audience.gemius.com/
Na stronie
http://pl.audience.gemius.com/korzysci-z-badania.html
możemy przeczytać, że:
„Wyniki
badania Megapanel PBI/Gemius to najpełniejsze źródło wiedzy o
polskim internecie. Osoby posiadające dostęp do wyników mogą
przeglądać dane o kilku tysiącach witryn i kilkudziesięciu
aplikacjach internetowych dostępnych na naszym rynku, a także
śledzić zmieniające się z miesiąca na miesiąc zachowania i
preferencje polskich internautów. Szereg dostępnych wskaźników
daje możliwość sortowania serwisów internetowych lub ich grup
według różnorodnych kryteriów. Oceniając popularność witryn za
pomocą wybranych przez siebie wskaźników, można w prosty sposób
budować podstawy mediaplanów lub porównywać swoją witrynę do
witryn konkurencyjnych. Innymi słowy, korzystanie z wyników badania
to wygoda, a także oszczędność czasu i minimalizacja kosztów
planowania działań reklamowych w internecie.
Najczęściej
z wyników badania Megapanel PBI/Gemius korzystają:
  • reklamodawcy,
  • poszczególni
    wydawcy internetowi,
  • analitycy
    rynku mediów i dziennikarze.”

A konkretniej, biorąc pod uwagę
branżę reklamową
(http://pl.audience.gemius.com/korzysci-dla-reklamodawcow.html):
„Internet
– najnowocześniejsze i najszybciej zwiększające zasięg medium w
Polsce i na świecie – zyskuje coraz większą popularność jako
interaktywny kanał komunikacji oraz jako miejsce i narzędzie
prowadzenia kampanii promocyjno-reklamowych. Nieporównywalnie wysoka
w stosunku do innych mediów mierzalność internetu pozwala uzyskać
potwierdzenie kosztowej i wizerunkowej skuteczność kampanii
reklamowych online. Jak najłatwiej zapewnić sukces działaniom
reklamowym w internecie? Polecamy wykorzystanie wyników badania
Megapanel PBI/Gemius – uznanej za standard na polskim rynku podstawy
planowania, realizacji oraz kontroli wykonania media planów kampanii
internetowych. 21 dostępnych wskaźników pozwala reklamodawcom
oceniać atrakcyjność reklamową poszczególnych witryn
internetowych oraz dokonywać optymalnych, z punktu widzenia działań
reklamowych, wyborów.
Wyniki
badania Megapanel PBI/Gemius pozwalają zaplanować każdą kampanię
reklamową online pod względem:
  • wyboru miejsc emisji kreacji
    reklamowych,
  • dotarcia do grupy celowej,
  • budowania zasięgu w tych grupach,
  • uwzględniania współoglądalności
    wybranych do kampanii witryn,
  • a także doboru tematycznego witryn do danej akcji
    promocyjnej.

Wykorzystując
wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, media plannerzy mają pewność,
że podejmują decyzje w oparciu o wiarygodne, porównywalne i
rzetelne dane.”
I wszystko pięknie i ładnie (jak to
mawiają), tylko ta cena (http://pl.audience.gemius.com/oferta.html).
No, ale jeśli zbierze się kilka osób zainteresowanych podobnymi
danymi, to może warto zainwestować te kilka tysięcy.
A tymczasem, jeżeli już korzystacie z
ich płatnych danych, dajcie znać czy warto.