Facebook pozwala stworzyć reklamy
składające się ze zdjęcia oraz kilku słów,
Zanim zaczniesz tworzyć reklamy, przeczytaj porady zamieszczone
na Facebooku (10 wskazówek). To są
takie podstawowe porady w stylu: „pokazuj na reklamach nie tylko
swoje produkty, ale także uśmiechniętych ludzi”, „pamiętaj,
żeby tekst nie zajmował zbyt dużo miejsca na zdjęciu, bo reklama
zostanie odrzucona”, etc. To bardzo ważne wskazówki na początek.
Ważne są także inne wskazówki zamieszczone w sekcji dotyczącej
tworzenia reklam, którą Facebook Ci udostępnia. A kiedy zapoznasz
się już z tymi podstawowymi informacjami, możesz zacząć tworzyć.
I wtedy…

Pamiętaj, że tak naprawdę –
skuteczna reklama przede wszystkim musi być sprofilowana do
konkretnej grupy odbiorców i to jest jedyna ogólna porada. Im
bardziej sprecyzujesz swoją grupę odbiorców tym lepiej jesteś w
stanie dopasować reklamę do ich gustów. Facebook pozwala wybierać
bardzo konkretne grupy docelowe dla Twoich reklam, korzystaj więc z
tej możliwości na tyle na ile jesteś w stanie.
A konkretniej – na najbardziej
podstawowym poziomie:
– tworzysz reklamy dla ludzi młodych i
aktywnych – umieszczaj na reklamach „ludzi młodych i aktywnych”
i używaj języka takich ludzi,
– tworzysz reklamy dla ludzi starszych,
ale też aktywnych – umieszczaj na reklamach takich właśnie ludzi
i używaj ich języka.
Tak więc – jeśli, na przykład,
sprzedajesz soki – stwórz co najmniej dwie reklamy: (1) jedną dla
młodszych – niech młodzi piją soki i się cieszą życiem, (2)
jedną dla starszych – niech starsi piją soki i się cieszą
życiem.
Oczywiście, to najbardziej podstawowe
rozróżnienie. Bo jeśli sprzedajesz soki, to kierujesz je zapewne
nie tylko „do starszych” i „do młodszych”, ale do
konkretnych grup starszych i młodszych. Pamiętaj, że reklama na
Facebooku nie jest reklamą telewizyjną czy prasową i w odróżnieniu
od wyżej wspomnianych, może dotrzeć do bardzo konkretnej grupy
odbiorców, może też być specjalnie dla nich stworzona.
Czyli, ponieważ Facebook pozwala
wybrać konkretne grupy docelowe dla Twoich reklam, stwórz 5 różnych
reklam z młodymi ludźmi na zdjęciu – osobno dla poszczególnych
grup młodych: (1) dla ludzi uprawiających sporty – zrób zdjęcie
z młodymi sportowcami popijającymi soki, (2) dla ludzi lubiących
spędzać czas przed komputerem – zrób zdjęcie młodych aktywnych
przed komputerami z butelkami soku, (3) dla ludzi spędzających czas
w bibliotekach…, (4) dla ludzi spędzających czas na imprezach,
(5) dla ludzi spędzających czas w górach…, i tak dalej.
Pamiętaj! Im bardziej precyzyjnie
wybierzesz grupę docelową i im bardziej pasującą dla tej
konkretnej grupy ludzi reklamę stworzysz, tym większe masz szanse
na odniesienie sukcesu w kampanii na Facebooku.