Nie wszyscy lubią reklamy internetowe. Niektórzy nie lubią ich tak bardzo, że instalują sobie specjalne oprogramowanie blokujące pojawianie się tych reklam na ich komputerach. I są dzięki temu szczęśliwsi. To jednak sprawia, że  nieszczęśliwi stają się reklamodawcy i firmy zarabiające na reklamach w sieci. I tworzą sposoby na przedstawienie swoich reklam pomimo włączonego na komputerze danego użykownika AdBlocka/uBlocka lub innego programu antyreklamowego.

I tak trwa walka o reklamę.

Ostatnio Facebook podobno na tyle się zdenerwował, że wypowiedział wojnę adblockerom. Oznacza to, że pewnie wkrótce wielu użytkowników Facebooka i   adblocekera zaczną pojawiać się reklamy.

Zobaczymy jak na to odpowiedzą firmy produkujące adblockery, które zarabiają między innymi na tym, że samodzielnie decydują, które reklamy przepuścić przez swoje filtry.

Więcej informacji znajdziecie na tych stronach:
https://www.technologyreview.com/s/602138/facebook-has-nuked-ad-blockers-for-now/

https://www.technologyreview.com/s/543311/the-ad-blocking-kingpin-reshaping-the-web-as-he-prefers-it/