Co to jest content marketing?

Poszukując definicji content marketingu można najogólniej uznać, że jest to strategia, strategia obliczona na to, że poprzez dostarczanie potencjalnym klientom atrakcyjnych treści pozyskamy ich uwagę, a z czasem również zyskamy dostęp do ich portfeli, innymi słowy, że zaczną oni kupować nasze produkty. 

Kanały dystrybucji treści content marketingowych

Główną zasadą marketingu treści jest tworzenia ciekawego i angażującego użytkowników contentu. Konieczne jest także odpowiednie dobranie kanałów dystrybucji do odbiorców oraz prezentowanej treści, wśród najpopularniejszych kanałów dystrybucji należy wymienić:

 

Formaty treści content marketingu

Najogólniej treści, które są tworzone w ramach content marketingu można podzielić na trzy rodzaje:

  • teksty
  • video
  • zdjęcia i obrazy.

 

Teksty

Teksty stanowią jedną z najszerzej wykorzystywanych form treści w content marketingu, ma to związek po pierwsze ze stosunkowo niskimi kosztami wytworzenia. Na polskim rynku za specjalistyczny tekst nie trzeba wiele zapłacić, co sprawia, że firmy stawiające na content marketing chętnie korzystają z pomocy autorów takich treści. Ma on także ogromne znacznie dla pozycji strony w wyszukiwarce, ponieważ roboty Google nie potrafią odczytywać video, a choć wyszukiwarka pracuje nad rozpoznawaniem obrazów, to jednak nadal właśnie treść jest tym, co sprawia, że strona wyświetla się na dane słowa kluczowe. Minusem tekstu jako treści marketingowej jest duża konkurencja, wiele firm korzysta z tekstów, dlatego aby się wyróżnić trzeba prezentować teksty bardzo wysokiej jakości i wykazywać dużą kreatywność.

 

Video

W przypadku tej treści koszy produkcji są bardzo zróżnicowane, czasem wystarczy bowiem zwykła kamera z telefonu i dobry pomysł na film, aby uzyskać dużą oglądalność i przyciągnąć użytkowników internetu, innym razem konieczne jest zainwestowanie dużych pieniędzy w profesjonalne produkcje reklamowe. Wszystko zależy od branży, niektórym bowiem zwyczajnie nie przystają „filmiki kręcone z ręki”. Warto przy tym wspomnieć, że w zakresie video największym narzędziem, mającym najwięcej użytkowników jest YouTube.

 

Obrazy i zdjęcia

Kolejną formą content marketingu są obrazy i zdjęcia. Zwłaszcza w przypadku zdjęć koszty ich pozyskania są niskie, dlatego wiele firmy korzysta z nich na równi z contentem tekstowy. W przypadku zdjęć najważniejsza jest ich jakość, powinny być wykonane zarówno warsztatowo, jak i  techniczne bardzo dobrze.

Kategorie: marketing