O tym, że Facebook
jest dobrym narzędziem do promocji dużych przedsięwzięć wiedzą
wszyscy. Ale czy jest on także dobrym narzędziem dla małych firm,
jednoosobowych działalności usługowych?

Z jednej strony, jeżeli
ktoś prowadzi jednoosobową działalność, to raczej nie ma zbyt
wielu klientów i zbyt wielkiego fanpage’u nie uda się komuś
takiemu stworzyć… Ale czy na pewno?
Zakładając, że jest
to działalność usługowa wymagająca spędzenia ok. 30-45 minut z
klientem + 15 minut na dotarcie do tego klienta, czyli powiedzmy, że
taki elektryk z Krakowa może mieć jednego klienta na godzinę.
Przyjmując, że
pracuje 8-10 godzin dziennie, będzie miał 8-10 klientów dziennie.
Mnożąc dalej 8 * 22 * 12 = 2112 klientów rocznie.
Jeżeli część tych
klientów wymagających godziny zamienimy na wykonywane przez
elektryka pomiary elektryczne w Krakowie w budynkach mieszkalnych, to
liczba tych klientów jeszcze rośnie.
I teraz, jeśli udałoby
się, aby przynajmniej część z tych klientów śledziła fanpage
firmy na Facebooku, to byłby to już całkiem popularny fanpage. A
dzięki temu znajomi klientów elektryka mogliby też zobaczyć
czasami jakiś post elektryka polubiony przez fanów. I w ten sposób
liczba potencjalnych klientów, a przynajmniej osób zdających sobie
sprawę z istnienia danej firmy może wzrosnąć i przełożyć się
na klientów rzeczywistych.
Czy warto więc
prowadzić fanpage prowadząc małą firmę usługową?
Zdecydowanie tak.