W internecie istnieje wiele sposobów na sprzedaż towarów. Jedne firmy tworzą własne sklepy internetowe i stawiają na ich promocje w wyszukiwarce, inne korzystają ze znanych serwisów aukcyjnych, a jeszcze inne starają się sprzedawać za pośrednictwem Facebooka. Może to być skuteczne narzędzie sprzedażowe jednak należy pamiętać o kilku elementach jeśli chcemy, by sprzedaż na Facebooku przynosiła efekty, których oczekujemy. W pierwszej kolejności istotna będzie odpowiednia i profesjonalna – obsługa fanpage.

 

Chcąc sprzedawać za pośrednictwem Facebooka należy stosować się do trzech zasadniczych reguł, które pozwolą skutecznie przekonać klientów do zakupu w tym a nie innym sklepie, są to:

 

Na Facebooku pokazuj ludzką twarz swojej firmy.

 

Baw swoich użytkowników.

 

Twórz i pokazuj użytkownikom wartość dodaną.

 

Na Facebooku ludzie oczekują osobistego kontaktu, zarówno z innymi użytkownikami, jak i z firmami. Przez osobisty należy rozumieć kontakt pozbawiony sztywnej i formalnej otoczki. Dający użytkownikom poczucie bliskości z firmą, umożliwiający wręcz „podglądanie” zaplecza. Odpowiadając na te potrzeby należy kierować do użytkowników Facebooka przekaz oparty o nieco luźniejsze słownictwo – jego dobór powinien zależeć od grupy docelowej, warto umożliwiać im „podglądanie zaplecza”, czyli udostępniać firmy czy zdjęcia zza kulis produkcji towarów czy działania firmy. Dobrze jest się też chwalić, ale nie należy w tym względzie przesadzać – można natomiast na różne sposoby zachęcić użytkowników, aby oni sami zachwalali produkty firmy innym, np. poprzez udostępnianie zdjęć z danym produktem, czy hashtagowanie ich.

 

Użytkownicy na Facebooku w dużej mierze szukają zabawy i rozrywki, dlatego należy im jej dostarczyć. Można to osiągnąć dzięki organizacji konkursów, ale też zwykłych zabaw, które w pewien sposób będą nawiązywały do działania firmy. Przykładem takiej zabawy może być np. Dokończ zdanie: „uwielbiam swój zegarek, bo…”, albo „codziennie rano jem na śniadanie płatki firmy (wpisać właściwie), bo…”. Innym przykładem na tworzenie rozrywki dla użytkowników jest proponowanie im nadawania tytułów zdjęciom, czy pytanie o odpowiednią nazwę dla nowo wprowadzanych przez firmę produktów.

 

Chcąc sprzedawać produkty za pośrednictwem Facebooka warto także stworzyć za jego pośrednictwem dodatkową wartość dla użytkowników, można to osiągnąć przygotowując branżowe poradniki, publikując filmy w stylu „zrób to sam”, w których głównym bohaterem będzie firmowy produkt, czy wreszcie pokazując zastosowanie produktu firmy. Taką wartością dodaną dla użytkowników może być także możliwość wzięcia udziału w tzw. Live, gdzie ekspert z firmy będzie odpowiadał na ich pytania dotyczące produktów.

 

Firma, która zastosuje się do tych trzech prostych zasad i znajdzie własny sposób na ich zastosowanie w praktyce z pewnością zauważy, że jej produkty dużo lepiej niż dotychczas sprzedają się za pośrednictwem Facebooka, co przekładać się będzie na większe zyski.

Kategorie: eventy